Hejsaaaaneh

Hej.

Julafton varade tills vi hade öppnat julklapparna. Sedan var det inte kul längre.
Jag fick kanske 15 julklappar i år. :/ En av dem var en Ulrik skiva, iih. Och en vääldigt bra bok! Jag läste hela igår.. den var spännande så jag bara satt där.. slukade hela boken på några timmar. 

Legenden om Darren Shan , Skräckens Cirkus.
'' ”Detta är en sann historia. Jag förväntar mig inte att ni ska tro mig – jag skulle själv inte tro på det om jag inte varit med om alltsammans. Men allt jag berättar om i den här boken har ägt rum, precis som jag beskriver det. Verkligheten är otäck. Den är grym. Den bryr sig inte om hjältar och lyckliga slut. I verkligheten händer det hemska saker. Folk dör. Strider förloras. De onda vinner ofta. Jag ville bara påpeka det innan jag börjar.” – Darren Shan ''

Böckerna handlar om en helt vanlig skolpojke, Darren Shan, som bor med sina föräldrar och sin lillasyster Annie. En dag stjäl en av hans skolkamrater, Alan, ett flygblad av sin storebror Tony för cirkusen "Skräckens cirkus" (Cirque du Freak). En freakshow med missfoster de hade förr, som nu är förbjuden. De fixar biljetter och anar inte att det här besöket kommer att förändra Darrens liv för all framtid. Steve (Darrens kompis) är nära att dö, och enda sättet att rädda honom är att Darren accepterar att bli halvvampyr.

Boken var iallafall bra! Trots att jag bara hade fått första delen på den.. Den andra delen heter Vampyrens Medhjälpare. Det finns tolv böcker. Jag ska kanske köpa den andra delen på Torsdag, jag hoppas det!

Har ni fått något kul i julklapp?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0